یادگیری زبان دوم
تاثیر تکنیکهای داربستی در تغییرپذیری دستوری افقی داوطلبان ایلتس: پژوهشی تلفیقی

حتمد عباسی مژدهی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 مهر 1401

https://doi.org/10.22054/ilt.2022.68731.715

چکیده
  کاربرد دقیق نکات دستوری همواره مورد توجه فراگیران ایرانی زبان انگلیسی بوده است. بی ثباتی دستوری در کلاسهای نگارش آیلتس فراگیران ایرانی نمود بیشتری دارد. در این پژوهش، تاثیر تکنیک های داربستی دوطرفه، همتا و توزیع شده بر بی ثباتی دستوری افقی زبان آموزان ایرانی در کلاسهای آیلتس بررسی شد. به این منظور، تعداد 120 زبان آموز انگلیسی در کلاسهای ...  بیشتر

تاثیر آموزش میتنی بر مدل های خواندن بر درک مطلب، خودکارآمدی در خواندن و اضطراب خواندن

عباسعلی زارعی موینی؛ فاطمه کاویاری روستایی

دوره 8، شماره 2 ، دی 1398، ، صفحه 303-335

https://doi.org/10.22054/ilt.2020.50054.468

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی تاثیر تدریس مهارت خواندن بر اساس جهار مدل DARTs, RAP, PALS, و THIEVES بر درک مطلب، خود کارآمدی در خواندن و اضطراب خواندن انجام شد. بدین منظور تعداد 184 زبان آموز دختر در مقطع دبیرستان در شهر زنجان بر اساس نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. این زبان آموزان در چهار گروه قرار گرفتند و هریک از گروهها بصورت تصادفی و به مدت هشت جلسه ...  بیشتر

تاثیر نوع و جهت تکلیف های زبانی بر یادگیری واژگان زبان دوم

عباسعلی زارعی؛ گلناز مفتخری رضایی

دوره 5، شماره 2 ، دی 1395، ، صفحه 278-255

https://doi.org/10.22054/ilt.2017.8061

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی تاثیر تکلیف­های زبانی معنامحور و فرم­محور در دو حالت دریافت­گرا و تولیدگرا بر درک و تولید واژگانی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی صورت گرفت. بدین منظور تعداد 120 دانش­آموز پسر از یک مدرسه غیرانتفاعی در تهران به صورت نمونه­گیری گروهی بر اساس دسترسی انتخاب شدند. دانش­آموزان به چهار گروه تقسیم شدند. گروه ...  بیشتر